Jobba med oss!
Tjänst inom försäljning och rådgivning till Upfront
Upfront är en helhetsleverantör av kommunikationslösningar till företag och finns i Örebro samt Karlstad men med hela Sverige som arbetsplats. Vi är ett specialistbolag, och med det menar vi att vi enbart erbjuder tjänster inom företagstelefoni. Exempel på detta är växel- och mobilabonnemangslösningar, Contact center och närliggande tjänster/produkter. Även hårdvara såsom mobiltelefoner och tillbehör samt mobil inomhustäckning ingår i vår produktlinje.
Vårt framgångsrika koncept har gjort att vi senaste åren haft en snabb tillväxt och därför behöver förstärka vår säljorganisation. Totalt är vi 15 kollegor och har tillsammans över 150 års erfarenhet inom telekom. Har du genom åren varit i branschen känner du garanterat igen många ansikten hos oss.
Upfront har nära partnerskap med alla stora operatörer och har utmärkelser som Platina Partner hos Tele2, Partner Plus hos Dstny och Premium Partner hos Telenor för att nämna några exempel. Innebörden av dessa är att vi har högsta klassningen hos respektive operatör inom kompetens och kundnöjdhet. Hos några av våra välkända leverantörer så är vi också deras största partner i Sverige.
Vi är en organisation med egen support- och leveransavdelning, tekniskt säljstöd samt mötesbokare som kommer finnas till förfogande i din roll hos oss. Du kommer till en sammansvetsad arbetsplats med ett fantastiskt klimat och en modern organisation som drivs med entreprenörsanda samt nära till beslut.

Tjänsten innebär:
- Samverkan och utveckling av befintliga kunder samt en stor del nykundsmöten då efterfrågan på våra tjänster är stor.
- Fullt ansvar gällande avtalshantering, försäljning och relationsbyggande aktiviteter. Hos oss har man fulla mandat att strukturera sitt eget erbjudande med interna resurser.
- Vara en lagspelare. Klyschigt men på riktigt. Vi är en organisation där samarbete är nyckeln och vårt DNA. Vi har tät kontakt internt och trivs tillsammans.
- Prospektera och identifiera nya affärsmöjligheter via nätverksaktiviteter, leads, mail och telefon.
Din erfarenhet:
- Erfarenhet inom B2B-försäljning som exempelvis Account Manager eller Key Account Manager.
- Dokumenterade goda säljresultat.
- God teknisk förståelse av Telekom och/eller IT är meriterande men inget krav.
Dina personliga egenskaper:
- Kreativ, flexibel, en god analysförmåga och förståelse i både sociala och affärsmässiga sammanhang.
- Ett starkt intresse för de produkter vi erbjuder och ett driv att alltid göra det bättre för våra kunder.
- Lagspelare som drivs av resultat samtidigt som du är en ambassadör för Upfront.
- Du ser dig som en del i bolaget och är involverad och dedikerad i Upfronts utveckling. Hos oss är det allas ansvar att implementera idéer och hela tiden utvecklas.
- Att du pratar och skriver obehindrat på svenska (krav) samt engelska (meriterande).
Vi erbjuder:
- Möjligheten att jobba hos en av Sveriges främsta aktörer inom kommunikationslösningar, operatörstjänster och hårdvara.
- Ett företag med stabil ekonomi och högsta kreditvärdighet enligt UC.
- Att från start ha befintliga kunder att ansvara för och utveckla.
- Tydliga och väl inarbetade interna rutiner
- Färdiga och efterfrågade koncept till våra kunder
- En arbetsmiljö som präglas av professionalism och glädje
- Konkurrenskraftig grundlön med rörlig del utan tak samt mervärden som tjänstepension och friskvårdsbidrag.
- Kontinuerliga säljtävlingar samt andra bonusmöjligheter och incitament.
Några av våra kunder, varumärken och partners vi jobbar med hittar du här:
https://www.beupfront.se/kunder-partners/
Dina framtida kollegor på Upfront hittar du här:
https://www.beupfront.se/vi-ar-upfront/
Intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts omgående.
Eventuella frågor om tjänster besvaras av Benny Andersson, 019-3680401
Ansökan samt CV med personligt brev skickas till benny.andersson@upfront.nu